Hoeckse maandag

En het is warm en het wordt erg warm op deze tweede paasdag in het Hoeckse en dat is best een opgave. Want vandaag komen de lopers van de Roparun door het Hoeckse voor ze naar de Coolsingel gaan. En dat betekent behalve de deelnemers ook heel wat mensen langs de kant in het Hoeckse. Want ook dit jaar zijn er ook weer teams uit het Hoeckse die meelopen vanuit Frankrijk. En dat betekent dat we even ons gezicht moeten laten zien voor de deelnemers uit het Hoeckse. Maar natuurlijk ook voor de andere deelnemers die vandaag door het Hoeckse komen. Nu alleen maar hopen dat we niet onderuitgaan door de warmte in het Hoeckse. Want de thermometer loopt vandaag de hele dag op en dat gaan we merken in het Hoeckse. Dus zullen we veel moeten drinken zodat we gehydrateerd blijven in het Hoeckse vanmiddag. Het liefst water maar dat wordt nog een opgave als we een plekje op een terras vinden langs de route in het Hoeckse. Want deze tweede pinksterdag hadden we ook langs het water kunnen zitten onder een parasol in het Hoeckse. Om af en toe even met de tenen in het water te gaan wat nu echt nog wel koud is in het Hoeckse. Al zijn er altijd mensen die de sprong wagen omdat ze anders oververhit raken in het Hoeckse. En dan is de kans op een zonnesteek reëel en dat wil je echt niet meemaken als het even kan in het Hoeckse. Omdat je daar echt ziek van kan zijn waardoor alle energie uit je lichaam lijkt te lopen in het Hoeckse. En dan duurt het best lang tot je weer de warmte uit je lichaam kwijt bent in het Hoeckse. Iets wat soms ook gepaard gaat met koorts waardoor je er echt ziek van kan zijn in het Hoeckse. Dus iets wat je ten alle tijden wil voorkomen omdat er nu eenmaal gevolgen zijn aan ons gedrag in het Hoeckse.