Hoeckse maandag

Is weer een droog begin van deze nieuwe werkweek in het Hoeckse en het begin van een nieuwe maand. In deze maand is ook de laatste maand voor de zomervakantie die Juli en Augustus beslaat in het Hoeckse. Maar dat is nog een maand weg en we moeten ook gewoon vandaag aan het werk in het Hoeckse. En dan te bedenken dat we ook weer volle weken moeten gaan werken in het Hoeckse. Omdat er nu eenmaal een bepaald aantal feestdagen zijn in het Hoeckse en daar komt er bijna nooit een bij. De laatste was Bevrijdingsdag eens in de vijf jaar voor werknemers in het Hoeckse. Al zijn er ook al bedrijven die dat ieder jaar hebben geregeld in een cao in het Hoeckse. Alleen zijn er niet heel veel bedrijven met een cao omdat de meeste bedrijven daar te klein voor zijn in het Hoeckse. Althans dat is de reacties van de bedrijven die zich over de jaren heen in het Hoeckse hebben gevormd. Ook al zijn de bedrijven inmiddels wel gegroeid tot grotere proporties in het Hoeckse. Zijn ze er meestal vies van om een cao af te spreken voor hun personeel in het Hoeckse. Er wordt liever een bonus uitgekeerd aan de leidinggevende dan een cao voor het personeel in het Hoeckse. Waardoor er steeds vaker een judas is die een beloning krijgt voor iets wat niet kan in het Hoeckse. En daar zouden we vroeger in het Hoeckse niet van gediend zijn geweest in het Hoeckse. Maar daar heeft de import van werknemers van buiten het Hoeckse een einde aan gemaakt. Nu is er geen sprake meer van solidariteit maar van een graai cultuur in het Hoeckse. En je kan de graaiers er in het Hoeckse eruit halen omdat ze boven hun stand leven in een rijtjeshuis. Met kinderen op de volleybal waar ze zelf ook nog een wedstrijdje mee te pakken in het Hoeckse.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *